måndag 28 oktober 2013

Odla ditt varumärke

Idag har jag som sagt varit och lyssnat på en föreläsning om varumärkesbyggande eller varumärkesodlande eftersom föreläsaren menade på att ett bygge blir man klar med.

Det var väldigt intressant. Vad säger ni om detta till exempel?


Det är inte sant så klart. Jag följer inte en enda som bloggar om ångest och ilska. Det finns många olika anledningar till att man bloggar. Själv så älskar jag att skriva och få respons från läsarna. Sen är det riktigt kul att hålla koll på vad man faktiskt har gjort, eftersom man kan kolla tillbaka i tiden. Sen vill jag ju så klart "odla" mitt varumärke.

Sammanfattningen på föreläsningen var följande. Odla sitt varumärke på lång sikt. Härma de stora spelarna men gör det på ditt egna sätt, ingen vill ju vara en kopia. Gör tvärtom från alla andra, för att sticka ut.

Det bästa är nog ändå att få lyssna till personens resa. Mattias som höll i föreläsningen är copyrwriter. Han började blogga för många år sedan om skrivandes konst i reklamsammanhang och slutade sedan för att istället skicka ut analoga nyhetsbrev som folk kan prenumerera på. Klockrent!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...