tisdag 12 augusti 2014

Tjänsteförsäljning

Hittade en artikel på driftig.nu angående tjänsteförsäljning. Det är svårare än produktförsäljning eftersom man ju inte har någon fysisk produkt att visa upp, man måste övertyga kunderna om fördelarna med tjänsten och det är så klart inte alltid det lättaste.

Jag känner verkligen igen det där, jag tycker det kan vara svårt att få folk att verkligen förstå nyttan med mina stylingtjänster. Det är oftast först när vi är igång som kunden verkligen skiner upp och förstår vad detta kan göra för dem.

Vissa tycker också att det är dyrt, att något är dyrt är så klart en definitionsfråga. Bara för att något kostar mycket pengar eller för att man själv inte har råd innebär det inte att det är dyrt. Att något är dyrt innebär att det är för hög kostnad i förhållande till vad man får. (Jag har ett lägre pris än många av mina konkurrenter dessutom.)
Mina stylingtjänster är en investering och något som du har nytta av för all framtid, du har oftast alltid samma färgskala och samma kroppsform exempelvis (oavsett viktuppgång eller nedgång).

Om man exempelvis går till en frisör och färgar håret går det vanligtvis på mellan 1000-2000:-. Du ser ett resultat på en gång men det håller bara runt 6 månader. Vad är det egentligen i förhållande till en livstid? Dessutom sparar man pengar för att man undviker felköp vid mina tjänster.
Så dyrt skulle jag inte kalla det! ;-)


Även om jag visste mycket av det ovan så har jag lite att jobba med..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...