torsdag 1 september 2011

Service service service

Jag vet att jag tjatar om det här med kundservice men jag fattar verkligen inte att det ska vara så svårt för vissa människor (jag vet att jag sätter ribban ganska högt för mina egna kundkontaker ;) ). Jag säger inte att allt måste gå perfekt jämt, folk kan glömma, folk kan göra misstag etc MEN det jag stör mig på är engagemang. Så länge jag märker att det företag jag har ett problem med är engagerade och så klart trevliga så får det strula (så länge det inte strular något enormt gång på gång då förstås).

Jag beställde en grej i fredags där de lovade leverans nästkommande vardag. Jag hade igår fortfarande inte sett till min beställning och mailade då och frågade.
Svaret jag fick löd "Den skickades i fredags så det låter både trist och märkligt."

Jaha och var står vi då? Anser de att det inte är deras problem (vilket det är enligt konsumentköplagen eftersom köpet jag gjorde var privat)? Eller kommer det att kolla upp och återkomma till mig igen? Eller förväntar de sig att jag som kund ger förslag hur vi löser problemet? (vilket jag gjorde).
Hade det inte varit så att jag nu jobbar dagtid så hade jag ringt upp och bett att få tala med ansvarig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...